Jak přežít rozchod

Jak se Vyrovnat s Rozchodem – Podrobný Návod

Pokud hledáte způsob, jak se vyrovnat s rozchodem, jste na správném místě. Připravil jsem si pro vás ty nejužitečnější tipy.

Ať už chcete získat ex zpět, nebo naopak už s bývalým partnerem nechcete mít nic společného, pomocí těchto osvědčených metod pro vás bude snazší rozchod překonat.

Rozchod s sebou přináší i staré šrámy, které nikdy úplně neodezněly. A na tyto bolestivé pocity, které se postupně nahromadily za celý náš život, přikládá zcela novou vrstvu negativních emocí. Vyrovnáváme se nejenom s aktuálním, ale i se všemi předchozími rozchody najednou

Truchlení po rozchodu s partnerem je totiž komplikovaný proces. Často si nejsme jistí důvodem rozchodu. Litujete, že jsme udělali nebo neudělali to či ono. Lámeme si hlavu s tím, zda-li se bývalý partner někdy vrátí.

Bývalý partner či partnerka nám rozchodem zanechají myšlenku, že pro ně nejsme v tuto chvíli dost dobří. A proto si s námi nedokáží představit budoucnost vztahu. 

Začneme být posedlí myšlenkou: ”Když se mi stalo něco špatného, musel jsem si to zasloužit”. Což je vysoce užitečná myšlenka, protože říká, že změna k lepšímu je možná. Jenže každá změna vyžaduje svoji oběť.

Něco v nás musí zemřít, aby se něco nového mohlo zrodit.

Když se podívám na lidi, kteří ke svému bývalému partnerovi i po dlouhých letech cítí zášť, je to obecně proto, že jejich úsilí vykonat oběť selhalo. Prohlubují si vlastní utrpení, i když si uvědomují, že to tak není správně.

Naloží si trest, který je příliš těžký na to, aby jej mohli v životě nést.

Naším úkolem je nezapadnout do této sebemrskačské kategorie.

Efektivní způsoby, jak překonat rozchod

Ti, kteří mají za sebou dlouhodobý vztah, potřebují nějaký čas k tomu, aby se po rozchodu cítili lépe. Měsíc je slušné množství času na to, abyste mohli znovu jasně myslet a dát svůj život zpět do pořádku.

Další dva měsíce byste měli být opět plně funkční a začít dělat věci, které máte rádi.

Zde jsou užitečné tipy, které byste měli začít aplikovat okamžitě po rozchodu.

Socializace


Začněte trávit více času s přáteli a rodinou. Je pravděpodobné, že zatímco jste byli ve vztahu s partnerem, zapomínali jste rozvíjet vztahy s přáteli a příbuznými. Teď jim to můžete vynahradit. Skuteční přátelé vám odpustí.

Jejich porozumění vaší životní situaci vám může ohromně pomoci. Jednoduše se svěřte někomu, komu opravdu důvěřujete. Takový člověk vám bude oporou a pomůže vám překonat těžké chvíle a deprese po rozchodu.

Nesnažte se jen kritizovat vše zlé, co partner řekl nebo udělal, místo toho přátelům a rodině také naslouchejte. Nezapomeňte, že rozhovor se týká všech zúčastněných lidí, nejen vás.

Jděte ven se svými přáteli a zkuste si odpočinout. Zapojte se do společných aktivit jako třeba fitness, běh, tanec, společenské hry a podobně.

Seznamte se s novými lidmi, nebojte se konverzace s turisty, pomáhejte potřebným, třeba se připojte i k charitě. Možnosti jsou nekonečné.

Smyslem seznámení se s novými lidmi je mít možnost trávit čas s někým, kdo nemá žádné vazby na vašeho ex partnera či partnerku.

Jak se vyrovnat s rozchodem

Zaměřte se na svou kariéru


Vytvořte si seznam věcí, které jste odkládali, a problémů, kterým jste se vyhýbali a pusťte se do jejich řešení. Pro někoho možná děsivá představa, pro tuto chvíli ale ideální způsob, jak se vyrovnat s rozchodem.

Každodenní rutinní činnosti jsou skvělým způsobem, jak zapomenout na bývalého partnera a zlepšit sebevědomí, které momentálně nezažívá své nejlepší období.

Zvažte změnu zaměstnání, naučte se nové dovednosti, rozjeďte svůj vlastní projekt. Rozchod může být právě tím dobrým impulzem, abyste se konečně začali věnovat něčemu, pro co máte velkou vášeň.

Začněte chodit do posilovny

Lidé, kteří prochází stavem deprese, který je po rozchodu běžný, jsou zaplaveni celou řadou chemických látek. Tyto chemikálie nám přináší pocit uspokojení, ale také návykovost.

Když se nám po rozchodu přestane dostávat těchto chemikálií, návštěva fitka nám pomůže něco z toho vykompenzovat. Z výsledku možná budete ohromeni.

Nikdy jsem nenašel něco tak uzdravujícího jako je cvičení. Uvolněné endorfiny vám dodají úžasný pocit a zlepší náladu. A jako bonus získáte postavu svých snů! ( Dobře, nějakou chvíli si počkáte..)

Fyzická aktivita udrží depresi z rozchodu na uzdě a dodá vám obrovskou sílu věnovat se každodenním věcem.

Zapojte se do různorodých sportů, joggingu, plavání, tanci, běhání, čehokoliv, co vás zrovna napadne. Staňte se součástí sportovní komunity.

Po rozchodu choďte do posilovny

Věnujte se svým zapomenutým zálibám

Začněte se věnovat činnostem, které jste milovali předtím, než jste se dali dohromady s ex. Ať už jde o jízdu na kole, plavání, hraní her, bruslení nebo sbírání známek, je čase získat zpět svou starou zapomenutou identitu.

Poohlédněte se po nových aktivity ve vašem okolí. Účastněte se přednášek, výstav, workshopů, kulturních a sportovních akcí. Potkejte se s novými zajímavými lidmi prostřednictvím společných nebo nových zájmů.

Nezáleží na tom, zda jste introvert nebo stydlivý člověk, nikdo vás nebude soudit.

Relaxační metody


Meditace a jóga jsou vědecky ověřené relaxační metody, které dokáží dělat divy.

Pravidelné praktikování meditace má mnoho výhod. Zlepší kvalitu spánku, pomůže vás zbavit se stresu a úzkosti. Meditace obecně zlepšuje kvalitu života a stav mysli. Je to také vynikající způsob, jak vycvičit mysl, aby zůstala v přítomnosti.

Říká se, že člověk by měl meditovat alespoň 20 minut denně se zaměřením na dýchání. Pokud jste začátečníci, můžete si meditaci usnadnit stáhnutím různých meditačních aplikací do mobilu.

Zbavte se věcí, které vám ex připomínají

Nedovolte, aby vás ovládla posedlost neustálým přemýšlením o svém bývalém partnerovi. Okamžitě se zbavte věcí jako jsou fotky, dárky, poznámky, zkrátka vše, co přináší vzpomínky na svou nebo svého ex. Pomůže vám to lépe zapomenout.

Náhlý konec vztahu v nás může vzbudit pocit, že jsme ztratili svojí identitu.

Je naprosto normální, když máte pocit, že na ulici vidíte pouze jedinou tvář, tvář svého nebo svojí bývalé přítelkyně. Znamená to, že vaše pouto bylo úzkostlivé povahy a potřebujete více času na vybudování si sebevědomí a zahájení změn ve svém životě.

Nešmírujte ex na sociálních sítích

Vidět bývalého partnera na fotkách s jinou osobou znovu otevře již zahojené rány a vrátí vás o několik kroků zpět. Nezapomeňte, že sociální sítě nereflektují realitu. Jejich uživatelé v drtivé většině sdílejí jen to nejlepší ze života, nepravdy a umělé dokonalosti, které s realitou mají pramálo společného.

Stačí, aby váš bývalý partner či partnerka nahráli usměvavou fotku s novou osobou a okamžitě budete myslet na nejhorší možný scénář.

Jak se říká, sejde z očí, sejde z mysli. Pokud nedokážete odolat pokušení, přestaňte sledovat příspěvky ex. Ideálně nenavštěvujte sociální síte vůbec, abyste nenarušili proces, jak se vyrovnat s rozchodem.

Většina uživatelů sociálních médií se po jejich navštívení cítí méně spokojená sama se sebou, pociťuje příznaky deprese a úzkosti. Po rozchodu jsou tyto pocity umocněné.

Nešmírujte ex na sociálních sítích

POZITIVNÍ AFIRMACE

Opakovat si několikrát denně, že rozchod nezvládneme, nám moc neprospěje. Naštěstí, funguje to i naopak.

Afirmace jsou vyslovené myšlenky, touhy a přesvědčení, které nám umožní “přeprogramovat” podvědomí.

Když se po rozchodu cítíte mizerně, sebevědomě nahlas vyslovte : „Zvládnu to, budu to v pořádku, mám radost ze života, jsem silnější,…“. Tímto způsobem naprogramujete své podvědomí pro pozitivní myšlenky.

Klíčové je opakovat si pozitivní afirmace co nejčastěji, ideálně několikrát za den po dobu jednoho měsíce, aby je vaše podvědomí přijalo za své.

Pozitivní afirmace zlepší náladu a dodá vám energii, kterou potřebujete.

Níže je návod, jak správně postupovat:

  • Vyslovujte afirmace v přítomném čase ( (jsem čím dál více sebevědomý..)
  • Opakujte si afirmace několikrát za den. Dobré je určit si i pravidelnou dobu pro afirmace, vhodné doba je hned ráno po vzbuzení nebo večer před spaním. Mozek je nejefektivnější ráno.
  • Snažte se afirmace prociťovat a věřit jim.
  • Můžete si je napsat, vytvořit si audio nahrávku, sledovat na obrazovce. Vyberte si, co vám vyhovuje nejlépe.

NEPOSLOUCHEJTE SMUTNÉ/ROMANTICKÉ PÍSNĚ

Vyvarujte se poslechu smutných písní, pokud nechcete upadnout do nekonečné deprese. Vyhněte se dalšímu utrpení a na několik týdnů či měsíců si zakažte poslech songů, jenž vám připomínají ex.

Místo toho, abyste poslouchali vaše oblíbené interprety, raději si pusťe podcast nebo video na téma osobního rozvoje. Přijdete na jiné myšlenky a třeba i získáte motivaci, vylezete ze své komfortní zóny a začnete se věnovat něčemu novému.

Po rozchodu se vyhýbejte ex partnerovi

Držte se co nejdál od ex. Potkat bývalého partnera či partnerku by mohlo způsobit, že vám srdce bude tlouct jako o závod.

Pokud si myslíte, že váš bývalý partner půjde někam, kde byste se s ním mohli nečekaně setkat, raději pozměňte své plány.

Střetnutí s bývalým partnerem může obnovit nostalgické vzpomínky na vztah. V případě, že na ex někde narazíte, vyhněte se bolesti tím, že jednoduše odejdete.

Po rozchodu se vyhýbejte ex

Rande po rozchodu

Slyšeli jste dobře. Pro někoho možná kontroverzní rada, ale randění je jedním z nejlepších způsobů, jak se vyrovnat s rozchodem.

Nejprve vás však musím varovat. Ujistěte se, že vaše srdce už se stihlo z části zahojit. Nechcete začít vídat nového člověka jen proto, aby vám byl emocionální podporou. Takový vztah by měl velmi slabé základy

Pokud po rozchodu stále truchlíte, dejte tomuto člověku vědět, že nechcete nic uspěchat.

Posedlost osobním rozvojem

Staňte se nejlepší verzí sebe sama tím, že na sobě budete tvrdě makat. Vystupte z komfortní zóny a začněte znovu žít. Je na čase odemknout nevyužitý potenciál.

Opusťte všechny své špatné zvyky a nahraďte je těmi pozitivními. Doporučím vám knihu Síla zvyku od Charlese Duhigga, pokud nevíte, kde začít.

Kompletně změňte svojí denní rutinu. Od okamžiku, kdy se probudíte, až do chvíle, kdy jdete spát.

Začněte si psát deník!

Psaní může mít pro vaši duši nenahraditelný terapeutický účinek. Vaši přátelé pro změnu ocení, že jim dopřejete chvíli klidu.

Pokaždé, když se nachytáte, že nad něčím hlouběji přemýšlíte, napište si detailní odpovědi na následující otázky:

  • V čem je problém a proč?
  • Co mohu udělat ještě dnes, abych se s tím přestal/a trápit?
  • Jak budu postupovat při řešení tohoto problému?

Až se vám navrátí stejné negativní myšlenky, přečtěte si poznámky ve svém deníku a připomeňte si, jak jste s tímto problémem vyrovnali.

Drtivá většina problémů má řešení. A když má něco řešení, nemá smysl si s tím dělat starosti.

Čím větší význam něčemu přikládáme, tím více jsme poté znepokojení.

Pořiďte si domácího mazlíčka

Je vědecky prokázáno, že domácí mazlíčci pozitivně působí na naše zdraví. Přítomnost mazlíčka v nás vyvolává pocit klidu a bezpečí, snižuje stres a napětí.

Jejich bezpodmínečná láska nás vždycky povzbudí. Činnost, která obzvlášť těší mazlíčky, jak jistě tušíte, je dostatečné mazlení! Uvolněte endorfiny v těle a navštivte třeba zvířecí útulek. Pomůžete tím i sami sobě.

Až se příště budete cítit mizerně, popadněte načechranou kočku a ukážte jí veškerou lásku na světě.

Jak se vyrovnat s rozchodem? Pořiďte si domácího mazlíčka

Pořád něco dělejte

Zorganizujte svůj čas a zapište si program na každý svůj den, abyste neměli ani chvilku volna.

Čtěte knihy, pište si deník, sledujte filmy nebo videa na YouTube, nabídněte svou pomoc ostatní, zkoušejte nové recepty, uklízejte..

Multitasking je mýtus. Tato studie ukazuje, že lidský mozek neumí zvládat několik aktivit najednou. Pokud často myslíte na sbého bývalého partnera, přidejte si aktivity navíc.

Věnujte se proto na přemýšlení náročným aktivitám. Zapojte se do konverzací, najděte si koníčky náročné na soustředění, hrajte logické hry.. Budete překvapeni, jak dlouho dokážete nemyslet na ex partnera.

Nebuďte zavření doma

Přestaňte se doma litovat a vypravte se na odvážnou procházkou džunglí. I kdyby jste se šli projít jen na pár minut. Uvidíte, že se budete cítit o mnoho lépe.

Vaše bývala partnerka či partner očekávají, že se utápíte v lítosti a přemítáte nad tím, jak se vyrovnat s rozchodem. Ukažte jim, že se ve vás zmýlili. Prozkoumejte místa, jaká jste dosud nenavštívili.

Když zůstanete doma, zbude vám příliš mnoho volného času a na povrch opět vyplave nostalgie.

Změňte svůj život jednou provždy k lepšímu

I když by tomu ve světle posledních událostí uvěřil jen málokdo, zlomené srdce může být vaší největší motivací.

Má to velmi logické spojení. Tělo po rozchodu přejde do módu úplného přežití a každá zdánlivě jednoduchá činnost je úžasnou příležitostí, jak překonat rozchod a nastartovat v životě vytoužené změny.

Například zpěvačka Adele vyhrála cenu alba roku za svou desku inspirovanou rozchodem s jejím tehdejším přítelem.

Není náhodou, že většina nejslavnějších uměleckých děl se točí kolem tématu nešťastné lásky a rozchodu. Velké utrpení bylo vždy nejsilnějším motivátorem našeho života.

Pokud po rozchodu nasměrujete vaší energii a úsilí na něco pozitivního, nemůžete prohrát.

Zatímco někteří se začnou utápet v sebelítosti, alkoholu, drogách a dalšího sebedestruktivního chování, vy se zaměříte na vlastní rozvoj.

Ukažte světu, že vás rozchod nezlomil, ale naopak posílil.

Co podle vás na rozchod zabírá nejlépe? Opomenul jsem něco? Podělte se o své názory v komentářích.

Leave a Reply